NIKLAS ADALBERTH I SAMTAL OM DISRUPTIV TEKNIK OCH RISKHANTERING

2021-05-28 8:30:00

Den 3 juni arrangerar klimatinvesteringsbolaget Baseload Capital ett digitalt seminarium om riskerna kopplade till investeringar i nya, disruptiva teknologier. Vilka är riskerna associerade med ny teknologi inom förnybar energi och ny teknik generellt, och hur hanterar vi dem? På plats för att diskutera finns Niklas Adalberth, medgrundare av Klarna och ägare av Norrsken, samt Elisabeth Beskow, VD för DNB Sverige.

Allt fler gröna teknikbolag ser dagens ljus och intresset för att investera i hållbar teknik fortsätter öka. Men som med all ny teknologi finns det risker. Vilka är riskerna associerade med geotermisk värmekraft och vilka risker ser vi för ny teknik generellt? Vilka risker är på riktigt och vilka är fantasifoster? Och hur hanterar vi dem?

Tillsammans med bland andra Niklas Adalberth, medgrundare av Klarna och ägare av Norrsken, samt Elisabeth Beskow, VD för DNB Sverige, tar vi oss an dessa frågor i ett digitalt seminarium den 3 juni.

Fakta: The earth has power. Let’s switch it on.

• Digitalt seminarium om risker inom förnybar energiteknik.
  • Datum: 3 juni 2021
  • Tid: 16.00–17.30 svensk tid, 10.00–11.30 New York-tid.
  • Målgrupp: Investerare, näringsliv, exploatörer, markägare och regeringar i Europa och Nord- och Sydamerika.

Talare

• Niklas Adalberth, medgrundare av Klarna, ägare av Norrsken Foundation. Om disruptiva teknologier och riskerna förknippade med dem.
  • Elisabeth Beskow, VD för DNB Sverige. Om att förändra bankväsendet och risker när vi investerar i grön teknik.
  • Carlos Araque, VD för Quaise som utvecklar en ny borrteknik som använder elektromagnetiska vågor. Om de starkaste trenderna i energisektorn i dag. Om nya borrtekniker och riskerna förknippade med dessa.
  • Tim Latimer, grundare av och VD för Fervo Energy, ett bolag inom geotermi backat av Breakthrough Energy Ventures. Om nya borrtekniker och riskerna förknippade med dessa.
  • Marit Brommer, VD för International Geothermal Association. Om miljörisker, överskattar eller underskattar vi dem?

Registrering

Press och andra intresserade är varmt välkomna att delta. Registrera dig här

För mer information och intervjuförfrågningar, kontakta
Alexander Helling, CEO of Baseload Capital